Projectgegevens

  • Klant: Coca-Cola European Partners Belgium
  • Locatie: Anderlecht
  • Opdracht: FMIS roll-out
  • Periode: 11/2015 - 12/2017
Logo Coca Cola

Opdrachtomschrijving

Coca-Cola European Partners (CCEP) startte in 2015 met het gebruik van een Facility Management Informatie Systeem (FMIS, myMCS). Het hoofddoel is het centraliseren van curatief en preventief onderhoud, alsook het voorzien van een communicatiestroom van meldingen voor alle medewerkers binnen CCEP.

Het FMIS is in gebruik in 8 landen en 27 sites. Elke site beheert zijn secundaire processen op een uniforme wijze, welke door Freestone geïmplementeerd is. In parallel werd een onderzoek uitgevoerd naar het centraliseren van FM contracten, wat resulteerde in 1 service provider en 1 contract voor alle sites.

Coca Cola

Freestone verzorgde deze diensten voor CCEP:

  • Proces analyse van de huidige methode, voorstel van visie en to be situatie en implementatie van de methode.
  • Dataverzameling van medewerkers, leveranciers en locaties (tot op ruimte niveau).
  • Rapportage analyse: captatie van behoeften en uniformiteit over alle sites heen.
  • Gebruikers ondersteuning: op maat gemaakte handleidingen en opleidingen voor service contractors, FM afdelingen en medewerkers.
  • Spilfiguur tussen de software leverancier, CCEP contractors en CCEP medewerkers.
  • Configuratie van het FMIS​ voor alle landen, via laptop, tablet en smartphone.
Kan je ook hulp gebruiken bij je Facility Management? Contacteer Freestone Advisory.